گروه اقتصادی: طی 3 ماه گذشته در چارچوب سهام عدالت با واگذاری 3هزار میلیارد تومان سهام به دو دهک پایین جامعه بزرگترین خصوصی‌سازی در وزارت صنایع صورت گرفته و تا ابتدای سال 86 نیز بیش از 8 هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های تابعه این وزارتخانه براساس سیاست‌های ابلاغی اصل 44 واگذار خواهد شد.

علیرضا طهماسبی وزیر صنایع و معادن این واگذاری‌ها را در بخش‌های صدر و ذیل اصل 44 قانون اساسی دانست و گفت: عمده واگذاری‌ها مربوط به سیاست‌های صدر این اصل بوده است، واگذاری فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ایرالکو، سیمان داراب، چادرملو و گل گهر بخشی از این واگذاری‌ها بوده است.

وی افزود: برنامه‌ای برای واگذاری بخش دیگری از سهام این واحدهای بزرگ در اواخر امسال و یا اوایل سال آینده داریم و تلاش می‌کنیم در قالب درآمدهای بودجه سال 86 بخشی از این واگذاری‌ها صورت گیرد. با این روند تا اوایل سال آینده بیش از 8 هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های تابعه را واگذار خواهیم کرد.

تولید خودروی ارزان‌قیمت

طهماسبی با اشاره به این که خودروهای بین چهار تا پنج میلیون تومانی از نظر وزارت صنایع و معادن ارزان قیمت تعریف شده‌اند، افزود: سیاستگذاری لازم در خصوص قرارداد برای واردات و تولید خودروی «چری» صورت گرفته اما هنوز جزئیات آن مشخص نشده است.

خروج سیمان از سبد حمایتی درسال آینده

طهماسبی در خصوص زمان خروج سیمان از سبد حمایتی دولت، افزود: هم‌اکنون بهترین فصل برای تحقق این امر است و معتقدم با توجه به افزایش تولید و موافقت ضمنی وزارت بازرگانی احتمال خروج سیمان از سبد حمایتی دولت در سال آینده وجود خواهد داشت.

لیزینگ صنایع لوازم خانگی  

وزیر صنایع و معادن همچنین از اجرای شبکه لیزینگ لوازم خانگی تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: با راه اندازی این شبکه، لوازم خانگی تولید داخل با قیمت منصفانه به دست مصرف کنندگان خواهد رسید.

کد خبر 10844

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز